2006/03/15

L'equip de pirates i el projecte


Ara fa dos articles, feia referència al llibre “50 claves para la Dirección de Proyectos”, en el primer d’una sèrie de notes i reflexions al voltant d’aquest llibre.

En aquest segon escrit faré un repàs a les claus que Tom Peters proposa al voltant de la gestió de l’equip de treball i la relació amb els stakeholders (els implicats en el projecte):

  • 12.- Entusiastes apassionats. L’objectiu és aconseguir que els Clients del nostre Projecte Sorprenent siguin, com a mínim, Entusiastes Apassionats.
  • 13.- Pirates- a-l’alta-mar. No aconseguirem fer una incursió contra el status quo si no podem convéncer als nostre companys de vaixell pirata (usuaris, proveïdors i col·laboradors).
  • 16.- Pensi en l’arc de Sant Martí. Com mes divers sigui l’equip, mes sorprenent serà el resultat final.
  • 20.- Cerqui, i conrei, la companyia d’uns pocs conspiradors/aliats. Un projecte sorprenent necessita des del principi aliats entusiastes.
  • Vinculi almenys a un usuari en la conspiració. Pensi en els usuaris des del principi. L’opinió del client és trascendental des del principi. Recluti el seu primer usuari-pirata. És a dir, un entusiasta de veritat.
  • 26.- L’últim val tant com el primer. Si el recolzen, són amics. A mesura que avanci el projecte, necessitarà un grup major.
  • 27.- No s’oblidi mai dels amics. Trobi formes de renovar el compromís dels seus aliats naturals. No descuidi els seus seguidors. Tingui’ls informats i demani’ls opinió sobre tot. Prepari un programa de comunicació.
  • 34.- Jugui. Trobi companys de joc. Cerqui clients que vulgui “jugar” amb vosté.
  • 41.- Domini la reunió dels 15 minuts. Una reunió d’assistència obligatòria i de 15 minuts de durada màxima a l’inici de la jornada. Les reunions de 15 minuts transmeten un potent missatge d’acció, claredat, brevetat, concisió i senzillesa.
  • 46.- No perdi mai de vista a la comunitat d’usuaris.
  • 48.- Cerqui un Sr. Seguiment que sigui tan apassionat com vostè (i que estimi l’administració). Dediqui temps a trobar un responsable del seguiment que comparteixi la seva passió i que tingui la capacitat adequada per a la següent fase del projecte.
  • 49.- Col·loqui els seus “bitxos estranys” en llocs de l’empresa on puguin convertir-se en virus mutants que extenguin el seu punt de vista. Cal prestar atenció a l’equip fins al final, i garantir-los una continuïtat.


Resumint, volem tripular el nostre vaixell-pirata i guiar al nostre equip com entusiastes pirates?

Tenim sempre en ment al nostre equip, al client, als usuaris, proveïdors, ... en definitiva, a tots els implicats en el projecte?

I el mes important...
... cuidem el nostre equip?

No ho oblidem mai. Sense equip no hi ha projecte.

No hay comentarios: