2007/12/20

Sobre el cànon de còpies digitals

Aquests dies hem conegut la decisió del govern espanyol d’aplicar un cànon a la compra de dispositius d’emmagatzemament i reproducció digital, a mes dels ja ‘gravats’ com els CDs i Vds..

Intentaré no entrar en el debat sobre la legalitat/il·legalitat de la descàrrega d’arxius audiovisuals per Internet o la còpia entre particulars.

Ara bé, la nova llei parteix d’un supòsit: “tots els que comprem una memoria USB, un reproductor MP3, un telèfon amb capacitat de reproducció,…, cometrem, en un futur, aquestes ‘accions’ (il·legals?) i per tant, hem de pagar ‘per avançat’.

Doncs no!

Jo no sóc culpable.

Jo tinc un telèfon móvil amb capacitat de reproducció i tinc un ‘ipod’, també, i no els he utilitzat, fins ara, per escoltar música que no m’hagi baixat per atunes (i per tant, l’he pagat) o que no m’hagués comprat en CD.

Haig de pagar per copiar i escoltar la música que m’he comprat?

De fet, en el meu cas, i potser sóc una cosa ‘rara’, mai he utilitzat un programa tipus ‘emule’.

No, senyors!

No ‘sóc’ culpable i no entenc per què hauré de pagar una cosa que no he fet i no sé si faré.

O potser sí que ho faré!!!
Total, si ja m’han ‘culpabilitzat’ i ja he hagut de pagar, tinc dret a fer-ho?No era il·legal fer-ho?

No hay comentarios: